July 08, 2008

The Corridor of Power - Raja Petra ....Malaysia Today

Talking about PAS....
PAS is also compounding the problem. They forget that they are just a member of the opposition coalition, Pakatan Rakyat, and are not the federal government or the absolute government in the states, in particular Selangor. What’s with this protest against the ‘sexy’ singers? If aurat is such a big issue, then they should also protest against the football match. The 22 footballers will be wearing shorts, which means that their aurat is uncovered. Why protest against two female singers who reveal too much flesh but ignore the 22 male footballers who also reveal too much?It appears like these PAS people are discriminating against women. If women reveal too much flesh, then PAS gets all excited. But men are allowed to violate the Islamic rule by revealing too much flesh. That is not a problem. Should not rules apply to everyone, men as well as women? Why are only women targeted for reprisals whereas men get away with whatever they want to do?Two days ago, a policeman at Putra Heights raped an underage girl. The girl was not sexily dressed. She was not even a criminal but a mere pillion rider. But she was detained and taken to the police station and raped. Why has PAS kept silent on this matter? Where is that massive demonstration to protest police officers raping underage girls? Is fighting with the Sultan of Selangor over whether female singers not dressed like Arabian Bedouins should be permitted to sing in public more important than an underage girl being raped by a policeman?And all this talk about Islamising the country is frightening the voters. Pakatan Rakyat did not come into office because of just PAS members’ votes. Many non-PAS members -- Malays, Chinese and Indians included -- voted for Pakatan Rakyat. But they did not vote in favour of an Islamic State. They voted in favour of seeing a strong opposition and possibly a two-party system finally emerging in Malaysia after 51 years of Umno domination.

SU: Apa nak jadi jika ada orang PAS yang menyokong UMNO.....

4 comments:

jdm rasa said...

Golongan pertame berjuang Demi Agama(Allah) Bangse n Negare,(seperti yg di dokong olih Tn Guru Nik Aziz n beberape pimpinan tulin pas)

Golongan ke2 berjuang demi ikutan,perasangke n kekayaan/kelebihan yg dimiliki olih org2 lain.

InsakALLAH andai umat islam ddk didlm barisan golongan pertame make Terbit lah sebuah negare islam sejati.

Selagi berjuang dek kerane ikut2an,berperasangke buruk sesame manusie n mempunyai sifat IRI HATI terhadap ape yg dimiliki olih orang lain make selagi itu lah islam tdk dpt di nobatkn dgn sempurne.

Aku mule teruje dgn ungkapan Tn guru Nik Aziz yg dulu nye aku maki(nanti aku nak buat rombongan pg kelantan nak mitok maaf kat Tn Guru).
1.Kerajaan kelantan ni kerajaan Allah.
2.Tuhan pong mencarut.
3.Denge sete pung bulih kite bekawe.
4.puak2 deme 2 kapir,(hal ini penah kecoh satu M'sia Tok Guru dah mengkafir kan UMNO.
5.Tak perlu ucap terime kasih dgn manusie.
6.dan bnyk lagi yg aku terlupe.

Aku tdk tau setakat mane kemampuan ahli2 pas didlm mempertahan kn hujah2 Tn Guru mereke,n aku juge tdk nampak bagai mane mereke menerime hujah2 Tn Guru,krn selagi mereke msh mampu menyokong UMNO makne nye mereke telah menolak salah satu hujah Tn Guru yg mereke kate mereke percaye,n bagai mane mereke mentafsirkn kerajaan Allah seperti yg di katekn olih Tn Guru mereke.(klu di kelantan aku nampak bgi mane ahli2 pas menterjemahkn kerajaan Allah tersebut)

Begitu ramai ahli2 pas mengatekn hanya pas yg mampu memerintah M'sia,same lah dgn ahli2 umno,hanye bn yg mampu memerintah M'sia(aku blm dengar Dsai atau Mb Sel,sbt,klu ade saiful kene ingatkn).Kate2 ini telah meletakkn diri kite kpd menyengutu kn Allah dgn tiap sesuatu.

Setahu n seingat aku Tn Guru tdk pernah mengatekn yg sedemikian,selain dari pade "hanye islam yg mampu memimpin dgn baik"(n beberape sebutan lain tanpe mendahulukn perkataan Pas)cume Pas memperjuangkn islam.

Firman Allah dlm surah An Nisaa' ayat 48;bermaksut.
"sesungguhnya Allah tdk akan mengampunkn dosa syirik yg mempersekutuknNya(dgn sesuatu ape jue pun)n mengampunkn dosa lain dari itu bagi siapa yg dikehendakiNya.Dan sesiape yg mempersekutukn Allah(dgn sesuatu)make sesungguhnya dia telah melakukn dosa yg besar."

Aku yakin andai semue ahli2 pas memahami ape yg tersirat di sebalik hujah2 Tn Guru insakALLAH tdk ujud lagi ahli2 Pas yg berani menyokong Umno wlu pun KWN SEKAMPONG yg menjadi calun.(tp org umno tetap tdk akn percaye,mcm aku jgk dulu,yg aku pecaye ust zainal islam hadari,ape pun kite cube)

Pesan iklas saye buat rakan2 pas ddk lah didlm golongan pertame,hayati lah(ISINYA)segale hujah2 Tn Guru n jgn sekali kali menilai manusie pade nilai KULIT nye,sdg kn dgn sete pong bulih bekawe ini kan pule manusie yg sebaik baik kejadian.

Kpd rakan2 sekampung andai terbace komen aku ini jgn la cpt naik angin,aku tdk benci sesiape n tdk berdendam pd sesiape,andai aku membenci sesame manusie same lah aku membenci Allah,cume kire nye tuan/puan msh ahli umno cari lah ulama'yg tdk berpihak kpd parti,aku doa kn agar kamu bersegere meninggalkn parti umno yg terang2 terkeluar dr landasan islam,pd rakan2 pas kukuhkn perpaduan,eratkn sillaturrahim mari kite berjuang bagi menghilangkn pengaruh umno yg menebal didlm kg kite,mdh2an ushe kite diberkati Allah,selebih nye kite serahkan kembali kpd Nya.

Antare Firman Allah; "Beruntung lah org2 yg Aku beri petunjuk n celake lah org2 yg Aku sesatkn.

Wallahhuallam.

PAS Cawangan Rasa said...

Amal makruf, nahi mungkar syeikh Shaiful. Enta mesti faham itu. Jika pemuda Selangor diam2 sahaja, maka tidak perlulah kami semua berada di dalam jemaah Parti Islam.

Berkenaan bola, peha itu adalah aurat lelaki adalah khilaf syeikh. Hanya Syafie shj kata aurat, 3 mazhab lain ada berbagai2 pendapat. Itu ana tidak mahu jadikan cerita sebab ianya khilaf.

Tapi, nyayi dan joget2 kat pentas oleh perempuan itu, memang haram yang nyata syeikh Shaiful. Biarkan raja petra dgn ajaran songsangnya, kita hanya boleh terima cerita politiknya, tentang Islam, dia tu tak layak beri pendapat.

Tentang Rasa, di harap janganlah panjangkan cerita gaduh2 versi lama-lama ni. Berbaik-baiklah. Bagi pihak jdm dan mereka yang ada kes dgn jdm dulu, korang setle2lah. Tapi janganlah hingga tuduh kami undi Isa. Nakal firasat tu syeikh jdm.

Undikan rahsia, he, he... Lagi satu ahli PAS Rasa tidak sampai 40 orang dan undi diterima cikgu Nash lebih 100 lebih. Ok le tu.

Bukannya apa jdm, ahli PAS Rasa bertungkus lumus dari sebelum penamaan calon, hari penamaan calon, kepada hari kempen, kepada hari ngundi, kepada PACA kepada pertahan borang 14, semua kita yang buat untuk memenangkan calon PKR, rakan kami, takde ucapan terima kasih pun?

Yang kami dapat kata2 orang PAS sokong UMNO. Manalah kami tak marah. Tampal poster, naik bendera, hantar bahan kempen, ambil bhn2 kempen dan bendera PKR di Ulu Yam dan Bukit Sentosa, kamilah yg terhegeh2 ke sana tanpa bantuan sesiapa. Guna duit sendiri, kudrat sendiri (terima kasih kpd cikgu Nash dan en. Shaiful kerana telah beri sedikit sumbangan kepada PAS Rasa melalui bendahari PKR dan Mustafa Btg Kali)

Tentang ahli PAS, apa jdm kata tu betul, dan InsyaAllah kami dari PAS Cawangan sedang lakukan sesuatu. Not to worry. Semasa ana datang sini, ada segelintir ahli PAS yg memasuki jemaah Parti Islam tanpa ilmu. Mat ganja pun ada, berhati2 jdm. Sekarang kami sedang mengilmukan mereka. Cuma tahap susah hendak mereka dtg ke sesuatu majlis ilmu, hanya Allah shj yg tahu.

Oleh itu, wahai syeikh Shaiful, harap anda menghormati kami dari jemaah PAS tentang perkara2 yg maksiat ini. Sepatutnya syeikh Shaiful menyokong penuh pendirian Pemuda PAS Selangor, kerana tindakan kami betul apa?

jdm rasa said...

Salam Bro Wandi.

Nampak sgt kamu tak tau cite kisah sebena aku,atau sengaje tak di beri tau,ape pun aku tetap tau dr ape yg kamu tak tau,Hu..Hu..(gurau je)

Biar lah aku jelas sikit kadar termampu.
Aku setuju pasal khilaf yg kamu kate,tetapi kamu kene tau berlaku nye pebezaan ini disbb kn manusie tdk dpt membeze kn antare Muhaddas n Qadin,atau di gelar Jahil murakab,tak perlu aku ulas,kamu pun da paham,nanti panjang sgt.Jd tak elok disalahkn saiful tu sgt.

Tentang Pas Rasa aku harap Bro dpt perbetulkn semule kate2 tu,tak pernah pun aku kate ahli2 pas Rasa mengundi Bn,cume yg aku kate ADE AHLI2 Pas Rasa yg mengundi BN/1=1,yg sepatut nye ahli2 pas tersebut kene undi 2=0 wlu pun calun nye kwn sekampung,elok Bro tengok balik statement aku tu,nanti timbul fitnah Bro.

ini bkn soal gaduh versi lame atau baru,ini soal PERJUANGAN,mmg tak akn kemane lah andai ade EJEN2 atau HANTU2 yg menenggek didlm satu2 kumpulan yg rate2 tujuan nye utk memberi maklumat kpd TUAN YG MENYUAPKN MKN KE DLM MULUT MEREKE,sejarah bnyk mencerite kn yg manusie sprt SESUMPAH ini pasti akn MENGHANCURKN satu2 kumpulan atau individu(Bro,bnyk manusie cari mkn dgn manusie),ini bkn omong kosong Bro,nanti pasti kamu jumpe.

Undi rahsie tu hanye slogan Bn je yg nak mengelirukn rakyat,bg aku selagi aku memperjuangkn satu2 parti tdk ade rahsie antare aku n rakan2 aku bg memastikn yg aku tentang itu akn kalah,cube bayangkn kite bermati mati berjuang tetibe anak buah sendiri tak tau sape die undi,kn ke sie2 kehulu kehilir.

Aku tau kamu mmg rajin,n aku nampk kerje2 yg kamu buat,tp tak pe lah Bro klu org tak ucap tk pun,kn Tn Guru dah sbt tak perlu tk kat manusie,jd tak payah lah kite minte tk kat manusie.

Pasal duit berhengget hengget 2 aku tak nak komen,nanti jadi riak,tp andai Bro nak tau dgn jelas kite dok lah semeje smbl2 pekena Kopi Jantan.

Bgs lah kirenye tlh memulekn utk mengilmukn teman2,hayatilah segale kate2 Tn Guru yg duduk nye kate2 itu didlm Sir Rubbubiah,pasai mat2 ganja ni aku tak kisah,aku tak pernah tkt n membenci mereke.

Bro,aku tak menyokong RPK tu,cume aku nak tanye bgi mane kamu ukur seseorg manusie yg layak utk memberi pendapat dlm soal agame?(aku nak tambah ilmu je)

Senang kite g minum.

PAS Cawangan Rasa said...

masalahnya, mu dok letak nama mu sape? tok 4 ke? sape ke? cuba le rasa tanggung jwb buat sesuatu komen dengan letak nama sebenar.